Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Jens, Jacco, Robert, Henry - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Jens, Jacco, Robert, Henry - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Blijf op de hoogte en volg Jens, Jacco, Robert, Henry

26 Januari 2014 | Nederland, Utrecht

Vandaag is het precies nog 1 week weg. Alleen de kleding moet nog ingepakt worden, de rest zit al in of op de auto. beide auto's hebben een skikoffer omdat de ruimte niet voldoende was.

Nog een week de tijd om kleine dingetjes te halen als tandpasta, gel en levensmiddelen.

WE HEBBEN ER ZO VEEL ZIN IN!

• 02 Februari 2014 - 10:21

Thilly De Boer:

Hoi Jens en Afrikagangers,
    De Afrikaanse wegen zijn vol uitdagingen! Gisteren zijn we op weg van Noord Uganda naar Kampala nog over een loslopende geit heen gereden die het helaas niet overleefd heeft...Very bad luck voor de geit, maar ook voor de eigenaar (misschien wel één van de vele alleenstaande moeders, die met haar enige geit nog wat cash verdient door geitenmelk te verkopen en haar kinderen te eten geeft). Ook vervelend voor onze chauffeur die stoer reageerde (en zei vooral bezorgd te zijn over zijn gebroken koplamp), maar toch ook een beetje shaky was. Mijn advies is daarom om vooral bij dorpen, waar geiten, kippen, kinderen, bejaarden, schoolkinderen, overbeladen fietsers en boda boda drivers (brommertaxis) loslopen, de snelheid fors te minderen. Daar zal je zelf aan moeten denken, want geen ANWB hier met snelheidsborden (wel in de bosjes verscholen politie officers die tevoorschijn kunnen springen). Dat had in ons geval zeker de geit gespaard (en in andere gevallen de kool, om nog maar niet te spreken van kinderen en fietsers). En behalve dit zeer gemeende advies, natuurlijk heel veel plezier en avontuur gewenst onderweg!

Thilly (standplaats Kampala)

• 03 Februari 2014 - 11:06

Wim Buijsen:

Hoi,
    Ik wens jullie een goede en fijne tijd toe in Africa.
    Geniet van deze bijzondere ervaring die je nooit meer zult vergeten.

Groet, Wim
    Reno-groep bv