dag 7, we blijven gelukkig niet kleven! - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Jens, Jacco, Robert, Henry - WaarBenJij.nu dag 7, we blijven gelukkig niet kleven! - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Jens, Jacco, Robert, Henry - WaarBenJij.nu

dag 7, we blijven gelukkig niet kleven!

Door: Jens de Goeij

Blijf op de hoogte en volg Jens, Jacco, Robert, Henry

09 Februari 2014 | Marokko, Erfoud

Zaterdag 8 februari
Wonder boven wonder zijn we op tijd er uit. Het inpakken gaat al aanzienlijk sneller dan eerder. Om 8:10 vertrekken we. Nu richting het atlas gebergte. We beginnen met een flinke klim en dan gaan we de bergen in. Maar wat zien we nu? Sneeuw?! Dat is gek. Het voelt in de auto 30 graden door de volle zon, maar het is 4 graden buiten. Heel apart. Op dit moment rijden we op 2200 meter hoogte en zit ik in de auto dit verslag te typen. Ik kijk voor me en zie prachtige bergen en een paar huisjes en ik denk: de reis is nu echt begonnen! ik vraag me ook echt af; waar leven deze mensen van? Ze hebben een ezel en sommige hebben 3 kippen maar daar blijft het wel bij. Rond 5 uur komen we aan op de camping en daar zetten we onze tenten op. We vragen om bier en worden keihard afgezet: 2,50 per flesje! De campingbaas biedt ons een traditioneel Marrokkaanse maaltijd aan, en die slaan we niet af. Ondertussen is een andere groep ook aangeschoven bij de camping en we eten met ongeveer 20 man. Het was gezellig en lekker. Daarna overleggen we over de komende dagen, want er komt eindelijk zand aan! Er zijn een aantal 4 wiel aangedreven auto’s die dit aandurven. Ook zijn er een paar 2 wiel aangedreven auto’s die mee gaan. Komen die mooie sleepkabels en zandplaten gelukkig van pas! Ik denk dat we die nogal nodig gaan hebben, aangezien het plan is dat er een verlengde Ford transit mee gaat die 3 ton weegt. Nouja de tijd zal het leren, we hebben er in elk geval zin in!!

  • 09 Februari 2014 - 10:12

    Noëlle:

    Wat een feest om jullie verslagen te lezen. Zelf ben ik met mijn gezin en bevriend gezin een jaar of 6 geleden met een georganiseerde reis in Marokko geweest. Vond het prachtig maar was blij dat ik niet zelf alles hoefde te regelen. Jullie zijn avontuurlijker bezig, knap dat jullie de problemen met het team zelf opgelost krijgen. Er straalt veel zelfvertrouwen vanuit. Ga zo door.

  • 09 Februari 2014 - 12:20

    Fam. Borgers:

    We zijn benieuwd of jullie na vandaag het zand leuk blijven vinden?
    We horen graag

  • 09 Februari 2014 - 15:50

    Gerrit Boersma Woonplaats Driebergen:

    Wat een geweldige reis en een goed doel. Wij kwamen jullie tegen op camping " Le Diamant vert" in Fes Marokko.
    Op mijn vraag om een haakse schroevendraaier zij je dat je een compleet garagebedrijf bij je had.
    Met jullie hulp doet het raammechanisme van mijn camper het weer perfect. Nogmaals hartstikke bedankt. Wij wensen jullie een voorspoedige reis, een behouden aankomst in Gambia en natuurlijk straks een heerlijk weerzien van jullie geliefden in Nederland. Verder volgen we jullie via de GPS tracker. Doe je wel voorzichtig!
    Groeten,
    Gerrit en Antje Boersma

  • 10 Februari 2014 - 00:01

    Lenie:

    Het is heel leuk om jullie verslagen te lezen! Knap dat het zo vaak lukt. Ik kijk er echt naar uit. Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Jullie maken al een hoop mee. Goed om te lezen dat jullie elkaar (en anderen) helpen en met elkaar de gezelligheid zoeken. Ik ben trots op jullie. Jens; dikke kus van jouw moeder!

  • 10 Februari 2014 - 00:02

    Lenie:

    Het is heel leuk om jullie verslagen te lezen! Knap dat het zo vaak lukt. Ik kijk er echt naar uit. Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Jullie maken al een hoop mee. Goed om te lezen dat jullie elkaar (en anderen) helpen en met elkaar de gezelligheid zoeken. Ik ben trots op jullie. Jens; dikke kus van jouw moeder!

  • 11 Februari 2014 - 19:42

    Jonas:

    Super! Wat een enthousiasme! Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jens, Jacco, Robert, Henry

Als leercompetentie gaan wij naar Gambia om daar autotechnische lessen aan te bieden. Zo kunnen wij bijdragen aan het bevorderen van de mobiliteit in dit land. Lees meer: http://www.fast4africa.nl/

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 9624

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 Februari 2014 - 14 April 2014

GO FOR GAMBIA

Landen bezocht: