Dag ??; geen dagenbesef meer! - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Jens, Jacco, Robert, Henry - WaarBenJij.nu Dag ??; geen dagenbesef meer! - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Jens, Jacco, Robert, Henry - WaarBenJij.nu

Dag ??; geen dagenbesef meer!

Door: Jens de Goeij

Blijf op de hoogte en volg Jens, Jacco, Robert, Henry

09 Februari 2014 | Marokko, Chefchaouene

Vrijdag 7 februari. Sóchtens regent het nog steeds en dat wekt enige irritatie op. Vannacht was het ijskoud en sochtens nogsteeds. Snel de natte tent inpakken en gaan met die banaan. We rijden richting Fes over een prachtige bergweg. Ookal gaat het niet zo hard, we genieten. We stoppen op een berg om brood en een simkaart te halen, en verrek ze hebben een aux kabel! Hier hebbenm we op elk tankstation naar gezocht en niet gevonden. Ook kopen we een simkaart alleen lukt het niet om hem op te waarderen, ff hulp inschakelen binnenkort. Eindelijk krijg ik een reisgevoel. Mooie foto’s gemaakt en veel gezien. In Fes was het idee een garage te zoeken. We konden er geen vinden en toen we het vroegen aan iemand zei hij ja dat regel ik wel. We kwamen in een achterwijk voor een nieuwe bobine. De monteur propt er een oude mercedes bobine op en na een kilometer staat hij weer stil. Steeds meer kleine jongetjes komen bedelen en ze worden steeds brutaler. Uiteindelijk rijden wij verder en de andere terug naar de garage. Wij zoeken een camping en prompt zat er heel vlakbij een prachtige camping, waar ook andere Nederlanders stonden. Later komt de land rover terug met een nieuwe condensator. De bobine was niet kapot maar de ontsteking was verdraaid. Gelukkig doet hij het weer. We gaan met zn allen eten, en daarna slapen. We hebben redelijk wat vertraging opgelopen dus morgen moeten we vroeg weg.

Jens, Jacco, Robert, Henry

Als leercompetentie gaan wij naar Gambia om daar autotechnische lessen aan te bieden. Zo kunnen wij bijdragen aan het bevorderen van de mobiliteit in dit land. Lees meer: http://www.fast4africa.nl/

Actief sinds 26 Jan. 2014